poniedziałek, 20 kwietnia 2020

Co słychać wiosną u zwierząt ?



Witajcie !!!

Dzisiaj zastanowimy się, co dzieje się wiosną ze zwierzętami  , poznamy cykle rozwojowe niektórych zwierząt oraz poćwiczymy dodawanie różnymi sposobami  😊


1. Przeczytajcie ze zrozumieniem tekst informacyjny "Jak rozmnażają się zwierzęta " z podręcznika s. 78-79.

Obejrzyjcie krótkie filmy :


SSAKI

Młode po urodzeniu ssą mleko matki.

Przykładem ssaka jest pies :




PTAKI

Z jaj wykluwają się pisklęta.
Jaskółka to przykład ptaka :







OWADY


Przykładem owada jest motyl rusałka :





PŁAZY

Żaba jest przykładem płaza : 







Pamiętajcie !

Jeśli spotkacie młode osobniki dzikich zwierząt nie powinniście ich dotykać ani przenosić. Zajmują się nimi dorosłe osobniki. Szczególnie wrażliwe na zbliżenie się obcych do piskląt są ptaki, które w takim wypadku mogą porzucić gniazdo ze swoimi pisklętami.



2. Wykonajcie ćwiczenia polonistyczne na str. 82-83 - znajdują się tam ćwiczenia do samokontroli "Sprawdzam siebie"- Powodzenia !



3. W komentarzu do postu napiszcie zagadkę ,której rozwiązaniem będzie nazwa zwierzęcia żyjącego w Polsce. 

Postaramy się ją odgadnąć  😊



4. W zeszycie do matematyki napiszcie temat " Dodajemy różnymi sposobami" , a pod nim wykonajcie zad. 2 z podręcznika s. 37.

Przepiszcie działania i obliczcie je wybranym sposobem: 
I sposób   :  37+ 6= 37+3+3 = 40+3 = 43
II  sposób :  37+6 = 30+7+6 = 30+13 = 43



5. Poćwiczcie dodawanie w zakresie 100 na stronie:





6. Pamiętajcie o ortografii 😊





68 komentarzy:

  1. Kiedy pędzi,galopuje
    powiew wiatru w nozdrzach
    czuję.
    Jeśli kostkę cukru mu dasz
    miejsce na jego grzbiecie masz.
    Karolina J.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ma jak kaktus ostre kolce.
    Je owady w ciepłe noce.
    Gdy go lis chce złapać w gębę,
    zwija się w kolczasty kłębek.
    WIKTOR W

    OdpowiedzUsuń
  3. Ma cztery łapki, ogonek też ma,
    gdy go poprosisz łapkę Ci da.

    OdpowiedzUsuń
  4. Skacze wysoko , mieszka w wodzie i na lądzie czasami zje ją bocian! Czy już wiecie o kogo chodzi?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ma czerwoną czapeczkę,jest czarny, mały, duży, zielony, trójpalczasty, krętogłów, białogrzbiety...jak myślisz kto to?
    Tadzio:)





    OdpowiedzUsuń
  6. Jest słodziutki, jest milutki, lubi się bawić, szybko biega, ma gładką sierść i lubi jeść? kto to?

    OdpowiedzUsuń
  7. Kasia
    Syty i zadowolony
    głośno pomrukuje.
    Lubi mleko, łapie myszy,
    a gdy jest zły pazurki pokazuje.
    Kto to jest?

    OdpowiedzUsuń
  8. Ma krótki ogonek, kolor różowy i lubi błoto.
    Karolina P.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest Malutki i słodki, ząbki na drutach ostrzy, uwielbia nasiona i różne warzywa.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jest duża,ma kopyta i produkuje dużo mleka.
    Karolina P.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jest mały, lubi jeść myszy, ma kolce.
    Karolina P.:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ma długie nogi i szyję, lubi stać na jednej nodze i zawsze wraca do domu. Kto to taki?

    OdpowiedzUsuń
  13. Może być chorobą morze też mocno uszczypać. Nie odda palca, żyje w rzekach i tyle podpowiedzi.
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Co za zwierz po lesie chodzi i rudą kitą liście zamiata? Gdy noc ciemna zapada cichutko do kurników się skrada.

    OdpowiedzUsuń
  15. Z drzewa na drzewo bez kłopotu skaczę. Zbieram orzeszki,kiedy je zobaczę. Jestem dumna z kity,co ją rudą noszę. Jak ja się nazywam? Odgadnij proszę. Mati K.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jest to małe zwierzę, które ma tylne nogi długie,czasem szare a czasem brązowe,żywi się robakami i nasionami.Występuje na polach i na brzegach lasów.skacze na 2 metry.
    MAKSYM B

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę że nikt nie zgaduje więc odpowiadam MYSZOSKOCZEK. Maksym

      Usuń
  17. Duże brązowe zwierzę mieszka w lesie ma rogi i długie nogi i lubi siano

    OdpowiedzUsuń
  18. Co za zwierz po lesie chodzi
    i rudą kitą liście zmiata?
    Gdy noc ciemna zapada
    cichutko do kurników się skrada. :D

    Mateusz Zaręba:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubi jagody i żołędzie,
    więc sadełko sobie przędzie
    W czasie zimowej pory
    chowa się do swej nory.
    Jego czarno-biała głowa
    w lesie dobrze się chowa.

    OdpowiedzUsuń
  20. To niewielki zwierz,
    Którego za domem widziałam,
    Kiedy polne kwiaty na łące zbierałam.
    Rude futerko miał i ogon puszysty,
    Myślę,że tego zwierzaka znają wszyscy.
    Kiedy go zobaczyłam od razu uciekłam,
    Bo się przestraszyłam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem zawsze bardzo głodny, mam wilczy apetyt. Złą sławą wśród ludzi cieszę się niestety. Smutno mi, że nawet w bajkach nie lubi mnie nikt a ja jestem przodkiem pieska i nazywam się....?

    OdpowiedzUsuń
  22. Ma 4 łapy i ssakiem jest, macha ogonem, gdy cieszy się to jest...

    OdpowiedzUsuń
  23. Jest mała bardzo dużo pracuje
    jak na swój nie wielki rozmiar
    wielki kopiec z igieł buduje
    jest bardzo silna i nosi codziennie ciężary
    gdy jest ich dużo mogą wtedy wiele
    pracują od poniedziałku a nawet w niedzielę
    jest powiedzenie pracowity jak...

    Adaś Furdyna

    OdpowiedzUsuń
  24. Jestem duży i brunatny,mieszkam w lesie, często można mnie spotkać w górach. Chodzę na czterech łapach ale umiem stanąć na dwóch, wtedy wszyscy się mnie boją. Zapadam w sen zimowy.

    OdpowiedzUsuń
  25. A to moja zagadka:
    W Australii na drzewach żyje, tam śpię, jem i piję. Mym przysmakiem oczywiście są eukaliptusowe liście. Kim jestem?

    OdpowiedzUsuń
  26. Przepraszam nie doczytałem, że chodzi o zwierzę z Polski. Ale może i tak odgadniecie moją zagadkę.

    OdpowiedzUsuń
  27. Kasia
    Czy to jest miś koala?

    OdpowiedzUsuń
  28. Rogi ma ogromne, żyje sobie w lesie,sarnę ma za żonę,co za zwierze?Wiecie?

    OdpowiedzUsuń