środa, 15 kwietnia 2020

Najważniejszy jest uśmiech



Witam Was Kochani po świętach , mam nadzieję, że jesteście zdrowi i wypoczęci 😊

Dzisiaj przeczytamy niezwykłe opowiadanie o Zosi, która ciągle była smutna, porozmawiamy o swoich humorach oraz poćwiczymy odczytywanie godzin i minut na zegarze. 

1. Otwórzcie podręczniki na str. 68- 69 i przeczytajcie opowiadanie "Zosia i fiołkowy kapelusz ".
Dlaczego główna bohaterka była ciągle smutna ?
Co dostała Zosia od babci ?
O czym musiała pamiętać ?
Jaką moc miał kapelusz ?
Czy rzeczywiście kapelusz był zaczarowany ?

2. W ćwiczeniach do j. polskiego na str. 74 odpowiedzcie na pytania dotyczące przeczytanego tekstu oraz pokolorujcie na żółto i niebiesko  zdania mówiące o tym, jaka była Zosia - ćw. 1 i 2.

3. Czas na ćwiczenia ortograficzne i interpunkcyjne :
Zadanie 3 i 4 ze str. 75 z ćwiczeń wykonajcie pod naszym tematem zajęć " Najważniejszy jest uśmiech " w zeszycie do j. polskiego. 
W zadaniu 3 przypomnicie sobie, po jakich spółgłoskach piszemy rz . Zdania z zadania 4 napiszcie w odpowiedniej kolejności. 

4. Jaki macie dzisiaj nastrój ? Jeśli mielibyście narysować swój autoportret , jaki by on był ? Napiszcie w komentarzu swoje pomysły 😊

5. Przypomnijcie sobie wiadomości o zegarach . Pomoże Wam w tym film :


Potrenujemy teraz odczytywanie wskazań zegara- godziny i minuty. Potrzebne Wam będą zegary demonstracyjne, które wykonywaliście w szkole i wzięliście do domu.



Zwróćcie uwagę, że godzina to 60 minut, pół godziny to 30 minut, a kwadrans to 15 minut. 
Wykonajcie ćwiczenia matematyczne s. 44-45 . Wpiszcie odpowiednie godziny lub zaznaczcie je na zegarze. 

6.  Poćwiczcie odczytywanie godzin popołudniowych na stronie :


7. Pamiętajcie o instalingu 😊



30 komentarzy:

  1. Niedawno się obudziłam i mam radosny nastrój. Moja twarz jest uśmiechnięta. Ubrałam sobie moją ulubioną różową bluzę, zrobiłam ładny kucyk. Mam pełno energi na cały dzień. Pozdrawiam wszyskich, mam nadzieję, że już niedługo się spotkamy.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziś mam dobry humor. Jeśli miałbym siebie narysować to narysowałbym jak skacze na trampolinie i robię salta, albo jak chodzę z Rubim na spacer.
    Alan

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dziś obudziłem się w dobrym humorze:) Obudził mnie mój piesek Laki. Mama wpuściła go rano do mnie do pokoju, a on radośnie mnie przywitał. Później zjadłem pyszne śniadanie i teraz będę się uczył. Po nauce mam w zamiarze pobawić się z bratem i Lakusiem. życzę Wam miłego dnia. Grzesiu Kozioł

    OdpowiedzUsuń
  4. Adam Z. Od rana jestem w dobrym humorze, razem z siostrą bawiliśmy się w berka i chowanego, ale wszystko co dobre kiedyś się kończy....bo mama zawołała mnie do lekcji i nauki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wstałem dzisiaj rano bardzo wcześnie. Poszedłem na spacer z moim pieskiem. Gdy wróciłem tata już był na dole, a za chwilę mama. Następnie zjadłem śniadanie i chwilę pooglądałem bajkę. Później zacząłem robić lekcję. za chwilę będziemy sprzątali dom, a nstępnię będę miał czas wolny.
    pozdrawia całą klasę i mam nadzieję, że się zobaczymy chociaż przed wakacjami:)
    Tadzio

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój by był bardzo uśmiechnięty wesoły radosny i rozpromieniony.
    Kamil J

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój portret był by bardzo kolorowy i zabawny.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzisiaj obudziłam się w dobrym nastroju. Jak zwykle pobudkę zrobiło mi rodzeństwo. Oni wstają bardzo wcześnie i od rana rozrabiają �� Po śniadaniu od razu zaczęłam odrabiać lekcje, żeby po południu mieć wolny czas dla siebie. Szkoda tylko,że dzisiaj nie ma słońca, ����bo wyszłabym na podwórko bawić się z moim kotem- Łatką.
    Pozdrawiam wszystkich bardzo gorąco i nie mogę się doczekać spotkania z Wami!!!������������ Tęsknię ��

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam dzisiaj świetny humor.Choć za oknem nie ma słońca. O! Dzisiaj robi
    mi się szybko i z uśmiechem zadania.
    Karolina P.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja dzisiaj mam bardzo dobry humor. Już zdążyłem pobawić się z bratem,a teraz nauka.Mój rysunek przedstawiałby mnie uśmiechniętego od ucha do ucha w każdej sytuacji: gdy wstaje rano z łóżka,gdy jem śniadanie i inne posiłki,gdy odrabiam lekcje,gdy spędzam czas na zabawach i odpoczynku.
    Mateusz Z

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już widzę Twój portret , uśmiech u Ciebie jak zawsze 😊

      Usuń
  11. Mój portret wyglądał by tak: wesoły, uśmiechnięty, kolorowy i radosny bo już lekcje odrobione i mam teraz czas na gry i zabawy z moim rodzeństwem.
    WIKTOR W.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzisiaj wstałem w dobrym nastroju. Wyszłedłem na dwór pobawiłem się z moim psem, wróciłem do domu i skończyłem zadanie do końca i później się bawiłem.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mój portret byłby zabawny : Wyobraźcie sobie uśmiechniętą panią w zielonym dresiku , a wokoło niej latające rybki :-)
    Skąd pomysł na rybki ? Właśnie je smażę na obiad :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wstałem dziś w dobrym humorze.Zjadłem moje ulubione płatki z mlekiem i poczytałem o Pokemonach.Potem usiadłem do lekcji i robię je do tej pory.Kiedy skończę będę grał w Mienecrafta.Dlatego na moim autoportrecie będę dziś uśmiechnięty i zadowolony. Maksym

    OdpowiedzUsuń
  15. Mój dzisiejszy nastrój wysłałem Pani na e-maila :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piłkarz piękny , tylko gdzie on dzisiaj trenuje ? 😊

      Usuń
    2. Obija Mamie ściany :) pozdrawiamy :)

      Usuń
  16. Dziś obudziłem się i miałem dobry humor,ale kiedy zobaczyłem ile lekcji mam do odrobienia to ten dobry humor znikł.Damian🤣😡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry humor powróci jak odrobisz lekcje :-)

      Przypominam o instalingu- w tym miesiącu wykonałeś tylko 4 sesje.
      Nie mogę w tej sytuacji dodać nowych słówek do naszej klasy . Popracuj proszę nad tym :-)

      Usuń
  17. Jestem dziś bardzo uśmiechnięty i mam ubrany pomarańczowy podkoszulek. Narysowałbym siebie razem z moimi pieskami. Lubie się z nimi bawić. Na moim rysunku byłoby dużo kolorowych piłek.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziś wolałabym pobiegać na dworze ale jest zimno. Czekam na słońce a wtedy namówię siostrę na grę w piłkę, ale i tak mam dobry humor.

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziś mam nie do końca dobry humor, ponieważ mój brat ma dużo lekcji i nie ma czasu dla mnie.
    Adaś Furdyna

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziś mam dobry nastrój😊. Od rana grałem w ulubioną grę,zjadłem pyszny obiadek i deserek🍨 Mój portret byłby na tle mojego akwarium z kolorowymi rybkami 🐟🐠🐡🐋🐬🐳🦈. Mati K.

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziś obudziłem się w dobrym nastroju.Zjadłem na śniadanie płatki.
    Poszłam na chwilę na podwórko i pobawiłem się z psem.Potem wróciłem do domu i zacząłem odrabiać lekcje. Kiedy skończyłem zjadłem obiad i oglądałem film na Netfix. Mój autoportret byłby wesoły. Mógłbym namalować na nim chłopaka z psem :) Michał Żygadło

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam wszystkich!
    Mam dzisiaj dobry humor, pomimo złej pogody za oknem. Wstałem rano, zjadłem ulubione płatki z mlekiem. Potem wyszedłem z psem Maxem na spacer. Następnie zrobiłem instaling i trochę się pobawiłem. A teraz jak widzicie odrabiam lekcje. Mój dzisiejszy portret jest wesoły, radosny i kolorowy a na nim jestem ja i mój pies Max.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dzisiaj wstałam z dobrym humorem zjadłam śniadanie i nakarmiłam mojego psa.Potem zrobiłam instaling.
    Karolina J.

    OdpowiedzUsuń