piątek, 3 kwietnia 2020

Co zrobić, gdy zdarzy się wypadek ?



Dzień dobry !!!
Dzisiaj przeczytamy opowiadanie , przypomnimy numery alarmowe,sposób prawidłowego wezwania pomocy przez telefon oraz rozwiążemy kilka zadań matematycznych .
Zaczynamy 😊

1. Przeczytajcie opowiadanie "Bardzo ważny telefon"- podręcznik s. 64-65.
Kto jest bohaterem opowiadania ?
W jaki sposób zachował się Jacek, gdy jego babcia zemdlała ?
Dlaczego Jacek rozpłakał się dwa razy ?
Jak ocenicie jego zachowanie ?

2. Wykonajcie zad. 1 ,2 i  3 w ćwiczeniach do j. polskiego s. 71. 
Co należy zrobić, gdy jesteś świadkiem wypadku ? Wklej brakujące wyrazy . Postaw na końcu zdań odpowiedni znak : . , ! lub ?.
Ćwiczenie 2 wykonajcie w zeszycie do j. polskiego pod tematem " Co zrobić, gdy zdarzy się wypadek?"


3. Przypomnijcie sobie numery alarmowe, spójrzcie na ilustrację :





4. Zastanówcie się, jakie są zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej przy wzywaniu pomocy.

Przeczytajcie i posłuchajcie informacji jak wzywać pomocy :




👩👨
Wybierzcie jedną z poniższych sytuacji , zapiszcie w komentarzu jej numer i  kolejność  poprawnego wezwania pomocy korzystając z powyższych zasad. 
Uwaga - Nie podawajcie swoich nazwisk ani adresów- na blogu tylko trenujemy ! Liczę na Waszą wyobraźnię 😊

1. Dziadek zasłabł podczas spaceru w parku.
2. Chłopiec przewrócił się podczas jazdy na rolkach i stracił przytomność.
3. Brat przewrócił się podczas gry w piłkę i stracił przytomność.
4. Mama straciła przytomność podczas zakupów w centrum handlowym.
5. Jesteś w domu z babcią. Babcia chciała podać Ci książkę z półki, ale przewróciła się i nie może wstać.



5. Czas na zadania rozwijające myślenie matematyczne - wykonajcie ćw. matematyczne s. 40 -"Pomyślę i rozwiążę" 

6. Pamiętajcie o ortografii 😊





27 komentarzy:

  1. Sytuacja 1:Dziadek zasłabł podczas spaceru w parku.
    Dzień dobry, nazywam się Gabriel Styka i mam 8 lat. Jestem w Parku Oborskich obok placu zabaw przy ulicy Legionów 73 w Mielcu. Mój dziadziu zasłabł w trakcie spaceru, potrzebujemy pomocy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sytuacja 3. Jesteś w domu z babcią. Babcia chciała podać Ci książkę z półki, ale przewróciła się i nie może wstać.

    Dzień dobry, nazywam się Alan Rączka, mam 9 lat. Jestem w domu na ul. Wojsławskiej 10 w Mielcu. Moja babcia przewróciła się u mnie w domu i nie może wstać. Proszę o pomoc.

    ALAN

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobrze,ale nie podawajcie na blogu swoich nazwisk ani adresów. Liczę na Waszą wyobraźnię , tutaj tylko trenujemy 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Sytuacja nr.3 Barat przewrócił się podczas gry w piłkę i stracił przytomność

    Dzień dobry, nazywam się Grzegorz Kozioł , mam 8 lat. Jestem w domu na ul. Letniej 4 w Mielcu. Mój brat przewrócił się podczas gry w piłkę i stracił przytomność. Proszę o pomoc

    Grzesiu Kozioł

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry nazywam się Kamil Jurasz mam 9 lat mieszkam na ulicy Wojsławskiej numer domu 20c mieszkam w Mielcu. mój dziadek się przewrócił i nie mogę go obudzić.
    Kamil Jurasz;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sytuacja nr 5. Jesteś w domu z babcią.Babcia chciała ci podać ksiażkę ale przewróciła się i nie może wstać.
    Dzień dobry nazywam się Ania Książnicka mam 9 lat.Jestem w domu na ulicy Wojsławskiej w Mielcu.Moja babcia przewróciła się i nie może wstać potrzebuję pomocy.
    Karolina J.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to chodziło, brakuje tylko podania numeru domu/ mieszkania.
      Gdy wzywamy pomocy musimy dokładnie podać, gdzie się znajdujemy.

      Usuń
  7. Sytuacja numer 2
    Dzień dobry. Mam na imię Wiktor i mam 9 lat. Jestem na ulicy Wojsławskiej obok apteki "Dobry Lek". Jakiś chłopiec podczas jazdy na rolkach wywrócił się i chyba stracił przytomność. Potrzebuję pomocy.

    WIKTOR W

    OdpowiedzUsuń
  8. 4.Mama straciła przytomność podczas zakupów w centrum handlowym.
    Dzień dobry mam na imie Karolina. Mam 9 lat .
    Jestem w centrum handlowym tesco w Mielcu. Na dziale z mięsem i wedliną.
    Moja mama wywróciła się i jest nieprzytomna. Proszę o pomoc.
    Karolina P.

    OdpowiedzUsuń
  9. Sytuacja nr.4
    Dzień dobry nazywam się Liliana Kierys mam 8 lat.Jestem w centrum handlowym przy ulicy Wolności 10 w Mielcu.Moja mama straciła przytomność podczas zakupów. Proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  10. Sytuacja1.
    Dzień dobry, nazywam się Mikołaj Kania mam 8 lat. Mój dziadek przewrócił się i stracił przytomność. Jesteśmy w praku Oborskich. Proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziadek zasłabł podczas spaceru w parku:
    Dzien dobry, mam na imię ( podaje swoje dane ) i informuję dalej: moj dziadek zasłabł na spacerze i lezy na chodniku,oddycha ale sie nie rusza,jesteśmy w parku ( podaje nazwe parku i jesli znam to nazwe ulicy ).Jesli zadają mi pytania staram się na nie odpowiedzieć. Czekam na pomoc.
    Mateusz Z

    OdpowiedzUsuń
  12. Sytuacja numer 3
    - Dzień dobry nazywam się Oliwier Liść. Mam 9 lat. Obecnie jestem na boisku w Mielcu przy wałach, obok restauracji Manuka. Mój brat przewrócił się podczas gry w piłkę i stracił przytomność. Proszę o pomoc.
    Tadzio :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Sytuacja 5: Jesteś w domu z babcią. Babcia chciała Ci podać książkę z półki, ale przewróciła się i nie może wstać.
    Dzień dobry nazywam Bartosz Nowak mam 8 lat. Jestem w domu na ul. Kościuszki 23 w Mielcu. Moja babcia przewróciła się i nie może wstać. Proszę o pomoc
    Mateusz K.

    OdpowiedzUsuń
  14. 4.
    Dzień dobry. Mam na imię Maja i mam 9 lat. Gdy byłam na zakupach z mamą na Smoczce w orzechu na ulicy Wolności 164,39-300 Mielec nagle moja mama straciła przytomność i bardzo się o nią martwię. Potrzebuję pomocy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Adam Z.Sytuacja 3
    Dzień dobry, nazywam się Ada, Z. , jestem w domu ul. XXX nr 55, mój brat uderzył się głową w bramkę i leży teraz nieprzytomny. Z rany na głowie leje mu się krew.Potrzebuję pomocy.

    OdpowiedzUsuń
  16. Sytuacja numer 5
    Jesteś w domu z babcią. Babcia chciał Ci podać z książkę z półki, ale przewróciła się i nie może wstać.
    Dzień dobry. Nazywa się Maksymilian i mam 8 lat. Mieszkam na ulicy Wojsławskiej 1002. Moja babcia chciała podać mi książkę z półki i spadała z krzesła i bardzo boli ją głowa i noga. Dzwoniłem do mamy ale nie odbiera.Czy może ktoś pomóc babci.

    OdpowiedzUsuń
  17. 2.Witam mówi Damian i mam 9 lat moja babcia chciała mi podać książkę przewróciła się i straciła przytomność. Proszę szybko przyjechać pod numer domu 18 ulica dobra w Mielcu.

    OdpowiedzUsuń
  18. Sytuacja 3. Jesteś w domu z babcią. Babcia chciała podać Ci książkę z półki, ale przewróciła się i nie może wstać.

    Dzień dobry, nazywam się Antoni Małek, mam 9 lat. Jestem w domu na ul. Solskiej 8 w Kielcach. Moja babcia przewróciła się u mnie w domu i nie może wstać. Proszę o pomoc.

    Alan

    OdpowiedzUsuń
  19. Sytuacja 3. Brat przewrócił się podczas gry w piłkę i stracił przytomność.

    Dzwonię na nr alarmowy 999 lub 112.

    Dzień dobry. Mam na imię Filip i mam 9 lat. Grałem z bratem w piłkę na boisku przy szkole podstawowej nr 3 w Mielcu, mój brat się przewrócił, nie rusza się, ani się nie odzywa. Co mam robić? Proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzień dobry.Mam na imię ......Mam 9 lat .Dzwonię z Centrum handlowego Navigator.Jestem w kinie Cinema 3D.Moja mama się wystraszyła horroru i straciła przytomność.Proszę o pomoc!Maksym

    OdpowiedzUsuń
  21. Sytuacja 1.
    Dzwonię na numer 112.
    Dzień dobry,nazywam się Jan Kowalski,mam 8 lat. Jestem z dziadkiem w parku, obok kina Galaktyka. Mój dziadzio zasłabł i potrzebujemy pomocy. Dziadzio leczy się na serce i przyjmuje leki na stałe.

    OdpowiedzUsuń
  22. Sytuacja 2
    Dzień dobry nazywam się Kasia Kania, mam 8 lat. Jestem w sali zabaw Wywrotki w Mielcu ul. Wolności 4.Chłopiec w moim wieku przewrócił się podczas jazdy na rolkach i stracił przytomność. Proszę o pomoc.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  23. Sytuacja nr 2
    Nazywam się Adam F... mam 8 lat.
    Jestem na Skate parku na ulicy..., chłopiec w wieku około 8 lat, który jeździł na rolkach przewrócił się i stracił przytomność. Przy chłopcu są dwie osoby, które udzielają mu pierwszej pomocy.
    Słyszę już karetkę.

    OdpowiedzUsuń
  24. Sytuacja nr 5.
    Jestem w domu z babcią. Moja babcia chciała mi podać książkę ale przewróciła się i nie może wstać.
    Dzień dobry nazywam się Martyna........ mam 9 lat.Jestem w domu na ulicy ........... w Mielcu.Moja babcia przewróciła się i nie może wstać potrzebuję pomocy.

    OdpowiedzUsuń
  25. Sytuacja nr 2. Chłopiec przewrócił się podczas jazdy na rolkach i stracił przytomność.

    Dzień dobry. Mam na imię Kacper i mam 8 lat. Jestem teraz na bulwarach w Mielcu przy ul. Rzecznej obok restauracji Manuka. Chłopiec podczas jazdy na rolkach przewrócił się i jest nieprzytomny. Proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń