czwartek, 30 kwietnia 2020

Majowe święto


Dzień dobry!

Już jutro zaczynamy dłuższy weekend majowy . 

1 maja obchodzimy Święto Pracy,  W Polsce Święto Pracy jest świętem państwowym od 1950 roku.  

2 maja jest Święto Flagi, które zostało wprowadzone w 2004 roku.

3 maja obchodzimy Święto Konstytucji 3 Maja. Zostało wprowadzone na pamiątkę uchwalenia przez Sejm Wielki Konstytucji 3 Maja w 1791 r. Od 1946 roku aż do roku 1990 świętowanie tego dnia było zakazane przez władze. Konstytucja 3 Maja była pierwszą taką w Europie,a drugą na świecie, po Konstytucji Stanów Zjednoczonych Ameryki. Ustawę uchwalił Sejm Czteroletni. 

„Ojczyzna nasza już jest ocalona. Swobody nasze zabezpieczone. Jesteśmy odtąd narodem wolnym i niepodległym. Opadły pęta niewoli i nierządu” czytaliśmy w dokumencie. 
Niestety ustawa przetrwała tylko rok – obaliło ją wkroczenie na teren Polski wojsk rosyjskich.

1. Obejrzyjcie jeden z poniższych  filmów, a dowiecie się, jak powstała Konstytucja 3 Maja :








Ile lat minęło od jej uchwalenia ? Jeśli potrafisz obliczyć, napisz w komentarzu 
Napiszcie , który film obejrzeliście 

2.Zapiszcie temat lekcji w zeszycie do j. polskiego "Majowe święto" i wykonajcie ćwiczenia ortograficzne 1 i 3 z podręcznika s. 21:


3. Wykonajcie potyczki ortograficzne "Sposób na rz mam - 9 ważnych liter znam " - ćwiczenia s. 28- 29.
Przypomnimy sobie, po jakich spółgłoskach piszemy rz.

4. Czas na zadania rozwijające myślenie matematyczne , czyli "Pomyślę i rozwiążę" - wykonajcie  zadania ze str. 56 w ćwiczeniach do matematyki . 
Powodzenia !

5. Zaśpiewajcie znaną Wam piosenkę, którą uczyliście się  w szkole "Jesteśmy Polką i Polakiem ":




5. Poćwiczcie instaling - dzisiaj wpiszę oceny za Waszą miesięczną pracę 😊

Dla chętnych - Zapoznaj się z obrazem Jana Matejki "Konstytucja 3 Maja" :







38 komentarzy:

  1. Dzień dobry, od uchwalenia konstytucji mineło 229 lat. Obejrzałem dwa filmy, bardziej podobał mi się pierwszy. pozdrawiam Mikołaj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mikołaju, Wcześnie wstajesz 😊
      Instaling wykonany , filmy obejrzane, to tylko ćwiczenia zostały ?

      Usuń
  2. Od uchwalenia konstytucji minęło 229 lat. Obejrzałam pierwszy film.
    Karolina J.

    OdpowiedzUsuń
  3. Od uchwalenia Konstytucji 3 Maja minęło już 229 lat. Ja oglądałem 3 filmy, najbardziej podobał mi się film pierwszy i film trzeci.

    POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  4. Minęło 229 lat,a obejrzałem wszystko 😁 pierwszy film najlepszy 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam, że bardziej przystępny dla Was będzie film nr 2 😊

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Mi idzie dobrze śpiewanie.
      Karolina P.

      Usuń
    2. Mi tak samo
      Karolina J.

      Usuń
    3. Mama mówi ,żebym lepiej wybrał inny zawód niż bycie piosenkarzem 🥴 a tak się starałem głośno śpiewać 😁

      Usuń
    4. 😀 😀 😀
      Na pewno świetnie Ci poszło!

      Usuń
  6. Bardzo doceniam Waszą pracę dodatkową na instalingu w weekendy . Są uczniowie, którzy w tym miesiącu pracowali celująco 😊
    Codziennie przez 30 dni wykonywali po 1-3 sesje 😍
    Bardzo mnie to cieszy, że mam uczniów, którzy sami chcą poszerzać swoją wiedzę ❤

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja oglądnęłam 2 filmiki.
    Karolina P. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Adam Z .
    Obejrzałem 2 filmy, konstytucje uchwalono 229 lat temu.
    Mama pomogła mi to obliczyć, a zrobiliśmy to tak:
    1791+9= 1800
    1800+200= 2000
    2000+20= 2020
    9+20+200=229

    OdpowiedzUsuń
  9. Od uchwalenia Konstytucji minęło 229 lat.
    Obejrzałem 2 filmy ale bardziej podobał mi się pierwszy film.

    OdpowiedzUsuń
  10. Od uchwalenia konstytucji minęło 229 lat. Wszystkie filmy są bardzo interesujące.Dzisiaj z mamą i rodzeństwem mamy robić flagi i przyklejać do okien jak co roku. :-)����������������������������������������������������

    OdpowiedzUsuń
  11. Od uchwalenia Konstytucji minęło 229 lat. Ja obejrzałem dwa filmy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja oglądnęłam oba filmy. Mnie bardziej zaciekawił pierwszy. Zgadzam się z Mikołajem i Karoliną od uchwalenia konstytucji minęło 229 lat. Obliczyłam ma kalkulatorze 2020-1971=229.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  13. Od uchwalenia minęło 229 lat. obejrzałem 2 filmy ale lepszy był pierwszy.
    Kamil :}

    OdpowiedzUsuń
  14. Od uchwalenia konstytucji minęło 229 lat. Obejrzałem 2 filmy pierwszy był lepszy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawa jestem, dlaczego pierwszy film, według Was, jest bardziej interesujący?

    OdpowiedzUsuń
  16. Od uchwalenia konstytucji minęło 229 lat. Obejzalem oba filmy. Mati K. 🇵🇱

    OdpowiedzUsuń
  17. Odpowiedzi
    1. Filip, po spółgłosce j piszemy rz.

      Usuń
    2. Chyba jeszcze nie wykonałeś dzisiejszych ćwiczeń ortograficznych 🙂

      Usuń
  18. Od uchwalenia Konstytucji 3 maja upłynęło 229 lat. Ja oglądnąłem oba filmy. Obydwa były ciekawe ale według mnie w drugim filmie było fajniej wytłumaczone.
    Adaś Furdyna

    OdpowiedzUsuń
  19. 2020-1791=229 lat
    Ja oglądnąłem 2 filmy, Maksym

    OdpowiedzUsuń
  20. Obejrzałem 2 filmiki :} Od uchwalenia minęło 229 lat.
    Mateusz Zaręba

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja obejrzałem 2 filmik. Od uchwalenia minęło 229 lat.
    Tadzio

    OdpowiedzUsuń
  22. Od uchwalenia Konstytucji minęło 229 lat. Oglądałem dwa filmy ale bardziej podobał mi się film numer 2. Damian

    OdpowiedzUsuń