wtorek, 21 kwietnia 2020

Piszemy opowiadanie


Dzień dobry !!!

Dzisiaj przeczytamy wiersz, napiszemy opowiadanie o przygodzie kota Mruczka oraz poćwiczymy dodawanie i odejmowanie w zakresie 100.

1. Przeczytajcie wiersz Wandy Chotomskiej "Dlaczego cielę ogonem miele" z podręcznika s. 74-75.

Jakie zwierzęta rozmawiały o zachowaniu cielęcia ?
Dlaczego cielę ogonem miele?
Do czego jeszcze może służyć cielęciu ogon ? Napiszcie kilka zabawnych zastosowań ogona w komentarzu 😊

2. Obejrzyjcie historyjkę obrazkową ( str. 76 w podręczniku).
Dobierzcie zdania , w których są zawarte odpowiedzi na podane pytania tak, aby utworzyły opowiadanie. 
Pamiętajcie,że opowiadanie zawiera 3 części :
I wstęp : Kiedy i gdzie to się działo ?
II rozwinięcie : Co się wydarzyło ?
III zakończenie: Jak to się skończyło?


Opowiadanie napiszcie w zeszycie do j. polskiego pod tematem "Wiosna w świecie zwierząt". Pamiętajcie o akapitach.
Pracę sfotografujcie i wyślijcie mi na e-mail lub messenger . Ocenię poprawną budowę opowiadania oraz staranność i kaligrafię.

3. Wykonajcie ćwiczenia do j. polskiego s. 80-81. 
Zadanie 1 i 3 napiszcie w zeszycie.

4.Czas na matematykę 
Dzisiaj poćwiczymy dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 w ćwiczeniach matematycznych s. 48-49.
Zadania wykonajcie powoli i starannie. 

5. Pamiętajcie o ortografii 😊





44 komentarze:

  1. Kochani, zostawcie ostatnie zadanie z ćw. matematycznych ze str. 49 na jutro - wykonamy je w zeszycie 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja myślę, że cielak ruszając ogonem okazuje radość, że dostał dobre jedzenie.
    Mój kotek macha ogonem z radości jak mnie widzi.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia naprawdę dobry pomysł:)
      Wiesz że mój kot też macha ogonem tylko, kiedy chce kogoś ugryźć.
      Karolina P.

      Usuń


  3. Ja myślę że cielę morze tak odganiać muchy albo zrobić sobie wiatrak.
    Kamil Jurasz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł z wiatrakiem- cielę może się chłodzić 😊

      Usuń
  4. Cielę może używać jeszcze ogona do zabawy z innym cielakiem.
    Karolina P.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogon cielęciu może służyć do odganiania much,komarów i ściągania pajęczyny ze ściany hihi.
    WIKTOR W

    OdpowiedzUsuń
  6. Ogon cielęciu może służyć do odganiania much.
    Karolina J.

    OdpowiedzUsuń
  7. Za pomocą ogona zwierzę może pokazywać swój nastrój, ogon służy też do odganiania much które latają wokół cielaczka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę że cielak kiedy macha ogonem mówi że coś się mu spodobało.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maju,oczywiście z konta mamy, ale zadanie napisane przez Ciebie 😄

      Usuń
    2. Na naszej grupie na messengerze można przysyłać zdjęcia lub tak jak zawsze e-mailem.

      Usuń
    3. Tylko że ja napisałam z swojego

      Usuń
    4. I tak nie wiem czy się wysłało

      Usuń
  10. Kasiu- zadanie bezbłędne, pięknie napisane. Zapomniałam już jak starannie prowadzicie zeszyty 😍

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję. Bardzo chciałabym się już ze wszystkimi zobaczyć, szczególnie jutro, bo mam urodziny. W tym roku nie mogę nikogo zaprosić, ani poczęstować słodyczami, ale zrobię to zaraz jak wirus zniknie. 🐈😍😍😍🐱

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zrobię oczywiście tak samo bo miałam urodziny 14 marca ❤️

      Usuń
    2. Podpisz się proszę, nie wiemy, komu będziemy jutro składać życzenia 😊

      Usuń
    3. To moje urodziny będą jutro
      Kasia

      Usuń
  12. W czasach dinozaurów ogony były stosowane jako broń. W dzisiejszych czasach są one stosowane na przykład do odganiania much czy do okazywania uczuć.

    OdpowiedzUsuń
  13. Proszę pani bo ja wysłałam z swojego konta na pani profil 😐

    OdpowiedzUsuń
  14. Ogon cielęcia może służyć do okazywania emocji.

    OdpowiedzUsuń
  15. Źrebakowi ogon mógł służyć jako śmigło do tego by latał jak helikopter,albo żeby wycierał mordkę innemu źrebakowi po jedzeniu-HAHA!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Cielak miele ogonem, żeby się nie nudzić na kwarantannie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ogon zastępuje cielaczkowi klimatyzację w gorące dni :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Cielak ogonem mielę bo wtedy owady uciekają i go nie gryzą.
    D.K.

    OdpowiedzUsuń
  19. Cielęciu ogon może służyć jeszcze do bawienia się albo do wachlowania lub do sięgania po coś co jest wyżej.
    Adaś Furdyna

    OdpowiedzUsuń
  20. Ogon może pokazywać kiedy cielę jest zadowolone, albo do powitania się z innym cielaczkiem.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ogon może służyć cielakowi do sygnalizowania innym zwierzętom, że zbliża się właściciel z jedzeniem i będą miały ucztę kulinarną.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ogon cielęcia może posłużyć do huśtania się na gałęzi hihi
    Maksym




    OdpowiedzUsuń
  23. A zadanie 2 w ćw. Na stronie 80 też w zeszycie?

    OdpowiedzUsuń
  24. Wydaje mi się,że krowa macha ogonem wtedy,gdy jest szczęśliwa.

    OdpowiedzUsuń