środa, 20 maja 2020

Fantazja ubarwia świat


Witajcie !!!
Na dzisiejszych zajęciach przeczytamy wiersz, wykonamy ćwiczenia językowe i ortograficzne oraz utrwalimy umiejętności rachunkowe i praktyczne.

1. Przeczytajcie wiersz Jana Brzechwy "Na wyspach Bergamutach":




Jak wygląda życie na wyspach Bergamutach ?
Jakie zwierzęta tam mieszkają ?
Jak się zachowują i co robią ?

Wysłuchajcie piosenki pod tym samym tytułem z filmu "Akademia pana Kleksa" 


2. Wymyślcie własną wyspę. Jakie "dziwne" zwierzęta na niej żyją? Zapiszcie w komentarzu najciekawsze i najzabawniejsze 

3. Wykonajcie ćwiczenia do j. polskiego s. 50- 51.
Zadanie 4 napiszcie w zeszycie pod tematem "Fantazja ubarwia świat" .

4. Czas na utrwalenie umiejętności rachunkowych i praktycznych , czyli "Sprawdzam siebie" - ćwiczenia matematyczne s. 66-67. 
Wykonaną pracę prześlijcie mi dzisiaj na mój adres e-mail lub messenger 

5. Nie zapomnijcie o ortografii na instalingu 😊




43 komentarze:

  1. Na mojej wyspie mieszka koń który mówi wszystko na odwrót. Ryba, która jest kolorowa i miś jeżdżący na rowerze. Niebieski zajączek skaczący do nieba. Kot w kaloszach, który jest ciągle nieśmiały. Wilk, który ma tęczowe oczy i podjada jabłka.
    ☆Karolina P.☆

    OdpowiedzUsuń
  2. Na mojej wyspie są lwy które mają 7 łap, karpy które chodzą, delfiny w spodniach, koty z latawcami, sroki które mówią i biedronki wielkości wieloryba.
    Tadzio:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na wyspie Rubiaczkowej są Cavaliery King Spaniele które grają w piłkę nożną, koty które mają 902 łapy, tygrysy które układają puzzle, byki które bawią się z lwami,wiewiórki które rzucają budką z tacosami. Jest mnóstwo zwierząt które budują miasto, wiewiórki kąpią się w basenie pijąc sok z kokosa :). Zwierzęta mają wodospady czekoladowe :) Na środku wyspy jest wielki posąg Rubiego, Molly i Jackiego :))))
    Z klifu skaczą zwierzęta na spadochronie. Jest wesoło i gra muzyka pieskowa - hau hau hau.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest taka wyspa na środku oceanu gdzie mieszka słoń co skacze wysoko, gepard co ma skrzydła i lata nad nią wysoko. Lis który uczy kury jak szybko biegać. MIKOLAJ

    OdpowiedzUsuń
  5. 🐹🏝️ Wyspa chomików 🏝️ 🐹

    Na wyspie chomików dzieją się niesamowite rzeczy: chomiki gadają, mają pracę, prezydenta chomika, a nawet galerie handlową 🐹 🐹 🐹.
    Chomiki rozmawiają o polityce, kłócą się i tak dalej jak w polityce.
    Chomiki prowadzą na tej wyspie takie życie jak ludzie.

    Maja 🐹

    OdpowiedzUsuń
  6. Na mojej wyspie żyją pieski ze skrzydłami, robią różne śmieszne rzeczy. Jak je poproszę to pozbierają dla mnie owoce z tropikalnych drzew. Ich oczy w nocy tak świecą, że rozświetlają całą wyspę. Pieski umieją mówić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Na mojej wyspie jest kot informatyk,lew który je warzywa i owoce,żyje też 13 psów naukowców którzy eksperymentują na zwierzętach.
    Damian

    OdpowiedzUsuń
  8. A nazywałaby się wyspa mutantów

    OdpowiedzUsuń
  9. Na mojej wyspie są delfiny które jeżdżą na rolkach nosorożec który gra na skrzypcach goryl który ma skrzydła i żółw z nausznikami.
    Kamil Jurasz

    OdpowiedzUsuń
  10. Na mojej wyspie Agibabinsów mieszka:kot, który śpiewa w operze, słoń jeżdżący na rolkach, niedźwiedź tańczący na linie, wiewiórka piszącą zadanie z j. polskiego, lis grający z kurami w karty, pingwin grający w pingponga.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już płynę na tą wyspę...

      Usuń
    2. Płyniemy w przyszłym tygodniu. Wszystkich chętnych zapraszam.
      Kasia

      Usuń
    3. A maseczki będą potrzebne ...?

      Usuń
    4. Nie trzeba maseczek. Na mojej wyspie nie ma korona wirusa. Trzeba tylko wziąć dużo słodyczy. 🍭🍬🍧🍩🍡🍨🍿🎂😺🍥🍡🎉

      Usuń
  11. W dziewiątym zadaniu z matematyki widzę LWY a nie owieczki .... hihi
    WIKTOR

    OdpowiedzUsuń
  12. Na mojej wyspie mieszka słoń co lata aż do chmur machają uszami, ryby,które pięknie śpiewają oraz spokojne małpy,które zbierają grzyby. Mieszkają tam także wiewiórki, które nie lubią orzechów i króliki które grają w piłkę nożną.A owce mają głowę i grzywę lwa.
    WIKTOR W.

    OdpowiedzUsuń
  13. Na mojej wyspie mieszka słoń który gra na komputerze, pies któremu wyrosły skrzydła,lew który jest milioneremk,który gra w karty i sarna która ma 8 nóg.
    Karolina J.

    OdpowiedzUsuń
  14. Na mojej wyspie żyją same misie,najwięcej jest podobnych do misia panda, są też misiaki takie jak koala, albo brunatne. Wszystkie mówią ludzkim głosem są dobre i pomocne. Pandowate są do przytulania najlepsze a brunatne pomagają przy ciężkich pracach. Inne rozśmieszają a jeszcze inne świetnie gotują. Chciałabym mieszkać na takiej wyspie gdzie wszyscy żyją w zgodzie i dostatku.
    Martyna R.

    OdpowiedzUsuń
  15. Adam Z.
    Zebra, która ma 20 ogonów i paski w kratkę.
    Wieloryb, który ma twarz konia.
    Szczupły hipopotam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Na mojej wyspie żyje małpa która lata,koń który ma skrzydła dżdżownica która nosi okulary.

    OdpowiedzUsuń
  17. Na mojej wyspie mieszka smok co ma trzy głowy i jest łagodny.Są tam też
    psy które mają latające plecaki i na nich latają.Jest tam też super szybki żółw który biega z prędkością auta. Ta wyspa jest w ogóle super .
    MAKSYM

    OdpowiedzUsuń
  18. Na mojej wyspie o nazwie:"Pieski rządzą",dzieją się dziwne zjawiska nadprzyrodzone,np.:Moli, macha ogonem i unosi się nad ziemię, Rubi natychmiastowo leczy rany liżąc je języczkiem, Jacky szczeknięciem do ucha daje nadprzyrodzoną siłe, Sofi potrafi biegać 1000000000 km na godzinę, Tytus machając uszkami umie czytać w myślach, Kliper i Max umieją rządzić grawitacją, Fifi umie wzywać wodę, kiedy jej się chce pić, Mia natomiast umie rządzić ogniem. Na tej wyspie zamiast ziemi są kosteczki, zamiast krzaczków rosną mięska i bekony,drzewa to mokra karma, a na drzewach rosną piszczące zabawki w kształcie nogi kurczaka. Pieskom na mojej wyspie żyje się jak w raju i chciabym kiedyś zwiedzic tą wyspę i skorzystać z mocy piesków :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Na mojej wyspie żyją walczące zwierzęta takie jak: jaszczurka w zielonej bluzie z kapturem, kot w różowych butach, kanarek z dynamitami, orzeł z łukiem, nietoperz z łopatą, niedźwiedź z amuletem i pingwin z walizkami. MATI K.

    OdpowiedzUsuń
  20. Na mojej wyspie są zwierzęta, które mówią ludzkim głosem, krowa, która ma skrzydła i kogut grający na trąbce. Na drzewach rosną wymarzone zabawki i zawsze świeci słońce.
    Maks Świst

    OdpowiedzUsuń
  21. Kacper Jarosz20 maja 2020 18:05

    Moja wyspa nazywa się Sonik. Władcą wyspy jest kot jeżdżący na deskorolce. Mieszkają na niej: kogut z głowa M&MS i kury ubrane w balowe suknie, pies z szyją żyrafy, pająk jeżdżący samochodem, papugi latające samolotem. Na wyspie rosną same pyszności, np. hamburgery, frytki, chipsy, lody, hot-dogi, czekoladki. Wszystko rośnie na drzewach. Wystarczy podejść i to zerwać. A w kranach płynie coca-cola. Na wyspie można z wszystkiego korzystać do woli i nikt nie mówi, że to niezdrowe. Fajna ta wyspa!

    OdpowiedzUsuń
  22. Moja wyspa nazywa Się "Insekty". Są na niej wszystkie owady, płazy i gady. Można z nimi porozmawiać ludzkim głosem. 🐞🐜🐸🐊🐉🦎🐢🕷🦗🐝🦟

    OdpowiedzUsuń
  23. Na mojej wyspie mieszkają latające koty. Niektóre z nich mają długie szyje i chodzą na szczudłach. Mają tęczowe futerko,a na końcach ogonów są róże. Na drzewach rosną jabłka w kształcie kotów.
    Na tą wyspę wstęp mają tylko dzieci. Jest tam wesołe miasteczko,a w nim diabelski młyn,z kabinami w kształcie kota, huśtawki i wata cukrowa z uszami kota. Są tam sklepy,w których sprzedaje się głównie figurki z kotami. Moja Kociolandia jest bezpieczna i nie ma tam koronawirusa.

    OdpowiedzUsuń
  24. Moja wyspa nosi nazwę "Wyspa Talentów" mieszkają tam utalentowane zwierzęta takie jak: słoń grający na mandolinie, kot i myszy bawiące się w chowanego,żyrafa ze skrzydłami, niesamowicie szybki ślimak, hipopotam baletnica oraz śpiewająca mrówka.
    Adaś Furdyna

    OdpowiedzUsuń
  25. Moja wyspa to wesołe miasteczko ZENONA.Kwitną tam piękne kolorowe śpiewające kwiaty.Gospodarzem jest ZENON -pies który mówi.Jest dużo fruwających małp i dzdzownic w okularach.Tańczą tam kolorowe słonie które potrafią śpiewać.Jest mnóstwo huśtawek które mówią i zapraszają wszystkich na przejazdzke.Zenon pilnuje zeby było bezpiecznie i wesoło.A ta kraina znajduje się w chmurach.Jest cudowna.

    OdpowiedzUsuń